Kooperačné podujatia – ako z nich vyťažiť čo najviac?

Mnohí podnikatelia čelia neľahkej situácii, kedy v dôsledku nepriaznivých vplyvov prišli o kľúčových obchodných partnerov. Hľadáte aj vy nových partnerov pre svoje podnikanie? Stratili ste kvalitných dodávateľov, odberateľov alebo potrebujete dokončiť vývoj svojej technológie a vlastné kapacity vám nestačia? Potrebuje vaše podnikanie  pre svoje napredovanie finančný impulz a neviete kde nájsť investorov? Sieť Enterprise Europe Network pripravuje kooperačné podujatia rôzneho zamerania. Áno, práve tu máte príležitosť nájsť to, čo hľadáte.

Prečo sa oplatí zúčastniť na kooperačnom podujatí, matchmakingovom podujatí či B2B

Všetky použité termíny vyjadrujú to isté. B2B vytvára priestor, kde môžete publikovať a prezentovať svoje produkty, projekty, služby alebo obchodné potreby účastníkom podujatia. Veľkou výhodou je, že si svoje stretnutia viete vopred naplánovať. Na jednom mieste a v krátkom čase dokážete stretnúť zástupcov organizácií z rôznych krajín sveta. B2B je miestom, kde sa môžete nielen podeliť o svoje skúsenosti s medzinárodnými spoločnosťami ale zároveň môžete získať informácie o trendoch a inováciách na trhu.

Čo potrebuje spraviť, aby ste sa podujatia zúčastnili

Prostredníctvom IT platformy si pozriete profily zaregistrovaných organizácií a pokiaľ sa Vám niektorý zapáči, jednoducho sa zaregistrujete, vyplníte profil a marketplace a už len požiadate danú organizáciu o stretnutie, ktoré trvá 20-30 minút. Následne Vám druhá strana stretnutie potvrdí. Stretnutia prebiehajú buď priamo na mieste podujatia alebo sú organizované online. Pozor, všimnite si spôsob organizácie podujatia ešte pred registráciou. Účasť na kooperačných podujatiach je častokrát zdarma. Pokiaľ budete mať akýkoľvek problém počas registrácie, radi Vám pomôžeme.

Ako zaujať a motivovať k spolupráci

 

Profil firmy nemá byť formulovaný úplne stroho, ale tak, aby vyzýval k spolupráci a otváral viacero možností pre diskusiu a spoluprácu. Je to jedinečná príležitosť prezentovať firmu a otvoriť si ďalšie dvere k spolupráci. Ak však textom nevenujete pozornosť a uvediete len strohé informácie, nečakajte, že si s vami iní podnikatelia budú chcieť dohodnúť stretnutie.

Nespoliehajte sa na to, že si návštevník pozrie web stránku firmy, ale naveďte ho v profile firmy, aby si ju pozrel. V popise čo firma robí nestačí napísať napr.: “Výrobca potravín” a očakávať, že si návštevník klikne na web stránku a zistí akých, ale vypíšte akých potravín, v akej kvalite (napr. bio-kvalite, bezlaktózových výrobkov, z radu prémiových), určených pre koho (výrobkov špecifických pre školské jedálne, nemocničné zariadenia, vhodných pre vegánov), a pod. Ak niečo z toho zaujme, potenciálny partner si kline aj váš web, aby zistil viac.

V časti záujem o spoluprácu resp. Marketplace špecifikujte rôzne možnosti spoluprác, nie len to, že hľadáte odbyt svojich výrobkov. Vytvorte hneď viacero ponúk a požiadaviek na spoluprácu:

  • hľadáme výrobcov, distribútorov, dodávateľov z akých krajín, akej veľkosti, ktorých konkrétnych produktov a s akými špecifikami
  • v súčasnosti pracujeme na vývoji/druhej generácii konkrétnych produktov a zaujalo by nás riešenie pre nejaký konkrétny problém alebo skúsenosti s fungovaním nejakého konkrétneho procesu v našom sektore
  • zaujímame sa o možnosti ďalšieho využitia nášho riešenia v iných sektoroch
  • hľadáme alternatívne riešenia pre náš v súčasnosti používaný materiál/proces s ohľadom na znižovanie záťaže na životné prostredie

Ak by ste si s naformulovaním profilu nevedeli poradiť, kontaktujte nás een@uvptechnicom.sk, môžeme texty naformulovať spoločne a rovno Vám ich zadať do profilu príslušného podujatia.

Zoznam aktuálnych kooperačných podujatí nájdete na tomto odkaze.

B2B podujatia budú len tak užitočné, ako veľmi je firma otvorená spolupráci a svojim profilom k nej vyzve.